Izrada animiranih explainer videa - Storyboard

Animirani explainer video

Koristeći animaciju, dizajn likova s kojima se publika može poistovjetiti te kreirajući narativ sa zabavnim elementima, asocijacijama i metaforama, animirani explainer jedan je od često korištenih formata videa za objašnjavanje proizvoda, usluga, koncepta ili ideja tvrtki.

Vrlo često animirani explainer koristimo za predstavljanje aplikacija, tehnoloških rješenja ili brojčanih rezultata projekata s obzirom na to da ovaj format omogućava publici da na zabavan i vrlo vizualan način, zapamti poruku koju želimo prenijeti.

Zamislite samo koliko zahtjevno može biti predstaviti sve funkcionalnosti aplikacije, pokazujući samo aplikaciju te koliko zabavnije može postati ako nacrtate svoje klijente i funkcionalnosti predstavite kao rješenja njihovih problema i izazova.

Koraci u izradi animiranog explainer videa - Kreativni intevju

1. KORAK - Kreativni intervju

Prva i najvažnija faza video produkcije, priprema je scenarija koji će biti originalan, zaokupiti pozornost gledatelja i konvertirati je u željenom smjeru.

Scenarij se priprema u skladu s kreativnim intervjuom kroz kojeg vodimo klijenta, kako bi saznali sve važne informacije o proizvodu, usluzi ili konceptu kojeg imamo za zadatak predstaviti.

Kako bismo bolje upoznali zadatak, intervju je podijeljen u 4 sekcije:

  1. PROIZVOD/USLUGA/KONCEPT
  2. STRATEGIJA
  3. BREND
  4. PUBLIKA

Koji problem rješava?
Koje su značajke / benefiti korištenja?
Koji su uobičajeni prigovori kupaca?
Tko je konkurencija?
Kako naplaćujete proizvod?

 

Kako će video biti distribuiran? Koji je cilj? Koje akcije želite da gledatelj poduzme? Koja je duljina animiranog videa?
Kakva je osobnost brenda? Koje je obećanje brenda? Imate li definirani vizualni stil komunikacije (boje, oblici i iskustva kroz sve dodirne točke)?
Koji su demografski podaci ciljne skupine? Koje je radno mjesto i pozicija vaše publike? Trebaju li odobrenje nadređenih prije suradnje s vašom tvrtkom? U kojoj su fazi prodajnog ciklusa? Na koji način vaša publika dolazi na web stranice tvrtke?

2. KORAK - Scenarij

Rezultat kreativnog intervjua s klijentom, prijedlog je scenarija animiranog explainer videa.

Scenarij predstavlja polazišnu točku u produkciji animiranog explainera i njegov temelj. Scenarij finalno odobrava klijent te se u daljnjim fazama produkcije ne može mijenjati s obzirom na to da po ovim temeljnim idejama nastaju likovi, njihove interakcije, bira se glazba i glas koji vodi kroz video te finalno, animacija.

4 narativna elementa scenarija animiranog explainer videa

Za potrebu storytellinga trebamo definirati likove. Koristeći informacije iz kreativnog intervjua, likovi će biti vrlo slični našem ciljnom kupcu – omogućujući publici da se poveže i poistovjeti.

Svaka dobra priča mora imati konflikt. Što muči našeg glavnog lika ili likove? Koji je problem s kojim se suočavaju?

Koje radnje prolazi naš lik da bi riješio probleme i izazove? Kako izgleda taj proces?

U ovoj fazi naš lik dolazi do rješenja, osvještava problem i situaciju te želi nastaviti konverzaciju s vašim proizvodom.

Postoje poželjni elementi kod kreiranja narativa za animirani explainer video, format u kojem komunikacija s publikom ima svoje specifičnosti. Vaša će vas agencija voditi kroz iste i istaknuti zašto ih je dobro koristiti, ali i isto tako koje je elemente dobro izbjegavati.

Poželjni elementi narativa explainer videa:

  • Interakcija među likovima je poželjna. Razmisliti u kakvom su odnosu i kako ga realno predstaviti.
  • Predvidjeti zvučne efekte – zvučni efekti bitno naglašavaju radnje koje želimo i jedan su od poželjnih elemenata ovog formata
  • Klišeji su poželjni – kada imamo instant prepoznatljivu poveznicu, treba je koristiti

Elementi koje izbjegavamo u narativu explainer videa:

  • Izbjegavati pretencioznost nema potrebe za žargonom i skupim riječima, explainer bi mogao zvučati previše kompleksno.
  • Metafore su poželjne, ali ograničiti korištenje na jednu do dvije
  • Superlative možemo koristiti ciljano i svjesno, komunikacija i stil govora u animiranom explaineru, poželjno je što jednostavniji i prihvatljiviji publici

Jednom odobren scenarij, služi nam za snimanje glasa (voice-overa koji vodi kroz priču), odabir muzike i zvučnih efekata koji će pratiti radnje te definiranje posebnih grafičkih elemenata, ako su uključeni u priču.

3. KORAK - Izrada storyboard-a

Da biste dobili dojam kako će izgledati video, agencija priprema storyboard – vizualni prikaz planiranog videa.

Storyboard opisuje tijek animiranog videa i planirane scene, s prijelazima iz jedne u drugu. Pregledom storyboarda klijent dobiva ideju kako će animirani explainer izgledati, koji mu je tijek i koji će likovi biti uključeni.

Izrada animiranih explainer videa - Storyboard

ANIMATIK - animirani storyboard

U Sekundama, praksa je da za klijente pripremamo animirani storyboard. Animatik je vjerniji prikaz budućeg animiranog explainera, s osnovnim animacijama i prijelazima, muzikom i glasom koji vodi kroz video.

Klijentima je na ovaj način mnogo lakše predočiti kako će izgledati animirani explainer, u fazi gdje još imamo mogućnosti za izmjene i promjene.

Radilo se o klasičnom storyboard-u ili animatiku, u ovoj fazi klijentu se prezentira dizajn likova koje smo definirali scenarijem, njihova interakcija kao i scene i lokacije koje ćemo pokazati u animiranom explainer videu.

Ova će faza već uključivati snimljeni voice over, odabranu muziku te nakon autorizacije klijenta kreće se u 2D animaciju te finalizaciju animiranog explainera.

4. KORAK - 2D animacija

Nakon autorizacija animatika, počinje proces 2D animacije i finalne isporuke animiranog explainera. U ovoj fazi klijent je detaljno upoznat sa scenarijem, voice over je već snimljen i glazbena podloga odabrana sa zvučnim efektima koji pojačavaju vizualni dojam priče.

Također, klijent je odobrio likove, scene i lokacije koje pokazujemo u priči. Sve ove elemente, kada počne proces animacije nećemo moći mijenjati, zbog kompleksnosti i duljine potrebne da se mijenjanju.

Pogledajte animirani explainer za aplikaciju Okitoki

Zanimaju vas animirani video sadržaji?

Animirani video sadržaji obilježili su komunikaciju nekih brendova. Sjetite se Red Bull-a i njegovih fantastičnih animiranih reklama.

Animacije nam omogućavaju da jednostavnije prikažemo situacije i scene, koje bi s druge strane moglo biti vrlo zahtjevno snimiti uživo. Produkcija animiranih video sadržaja kreativnim agencijama omogućava da maštu koriste na najbolji mogući način.

Nastavite čitati