Uspješni primjeri digitalne komunikacije u turizmu

Globalna pandemija COVID-a 19 pogodila je cjelokupno svjetsko gospodarstvo, sa značajnim utjecajem upravo na turizam i povezane djelatnosti. U normalnim okolnostima, odluka o putovanju lako bi se donosila. Istražili bismo okvirno željenu destinaciju i zanimljivosti oko nje, odlučili se na kupnju aviokarte te rezervirali smještaj u mjestima koje želimo istražiti. 

U 2020. međutim, proces odluke za putovanje, drastično se promijenio. Većina, inače aktivnih turista, odlučila je ostati doma ili unutar granica vlastite države. Štoviše, prema United Nations World Tourism Organization (UNWTO), pandemija korona virusa, uzrokovala je čak 65% pada međunarodnih putovanja.

Turisti koji su se ipak odlučili putovati, imali su na izbor samo destinacije s otvorenim granicama, a njihova odluka bila je uvjetovana i mogućim obavezama za karantenu nakon putovanja. Normalizacijom stanja i otvaranja granica u drugoj polovici 2020. turistička putovanja su ipak olakšana, ali uz promijenjenu svijest turista i uz određenu dozu straha. 

Ipak, jednoglasan savjet svih marketinških stručnjaka bio je jasan – ovo je najvažnije vrijeme za održavanje komunikacije s korisnicima. Kako komunicirati za vrijeme pandemije u turističkom sektoru i pripremiti turiste za vaš objekt ili destinaciju? Donosimo pet savjeta kroz najzanimljivije primjere komunikacije u turističkom sektoru za vrijeme pandemije COVID-a 19.

#1 Izgradite emocionalnu povezanost s gostima putem društvenih mreža

Prema nedavnom istraživanju o izgradnji emocionalne povezanosti tijekom pandemije, daje se prednost zajedničkim emocionalnim odgovorima na rizike. Upravo ovakvim pristupom povećava se vjerojatnost da će gosti ‘humanizirati objekt’.

Prvi svjetski hometel, smještaj između kuće (eng.home) i hotela, room2, pokrenut u Ujedinjenom Kraljevstvu, uspostavio je protokole prije, tijekom i poslije boravka gosta u njihovim objektima. Prije dolaska, gosti su obaviješteni koje sve anti-COVID procedure će biti napravljene u njihovom objektu, a tijekom njihovog boravka, putem Whats’ App aplikacije mogu zaposlenike informirati u slučaju problema. Nakon njihovog boravka, kontakt gosta nastavlja se putem feedbacka – koliko su se sigurno osjećali u njihovim objektima i što mogu unaprijediti. Također, room2, nije prestao komunicirati niti na društvenim mrežama, koje su koristili za objavu važnih informacija i statusa mjera kao i na emotivno povezivanje tijekom uvjeta pandemije.

#2 Budite transparentni

Label Insight Transparency ROI istraživanje pokazalo je da gotovo svi potrošači (94%) vjerojatno će biti lojalni brendu koji nudi potpunu transparentnost. U vrijeme pandemije koja je zahvatila cijeli svijet, potrebno je komunicirati sadašnje stanje i misliti na sigurnost putnika. Na taj pristup odlučila se i Turistička zajednica grada Zagreba, koja je poslala transparentnu poruku diljem svijeta, ne skrivajući stanje grada pogođeno razornim potresom u ožujku 2020. tijekom pandemije. Štoviše, video Zagreb Loves You nosi poruku nade i zajedništva te poziva turiste da ostanu doma dok se situacije ne poboljša, a do tada Turistička zajednica grada Zagreba ih redovito inspirira putem društvenih mreža o zanimljivostima iz Zagreba i okolice. Video Zagreb Loves You osvojio je međunarodne nagrade i bio u konkurenciji za najbolji video svijeta po izboru publike.

#3 Inspirirajte

Iako su mogućnosti za putovanje u 2020. bile smanjene, to ne znači da se putovanja nisu mogla i planirati. Inspirativan sadržaj može svrstati destinaciju na TO VISIT listu turista za budućnost. Predivni krajolici i aktivan odmor, glavni su aduti Švicarske, prezentirani u video sadržaju koji će se zasigurno „urezati“ u pamćenje gledatelja i igrati ulogu u planiranju putovanja, kada će to biti moguće ili lakše izvedivo.

#4 Promijenite strategiju komunikacije

U novom normalnom, potrebno je sagledati i preispitati strategiju komunikacije promocije i usmjeriti je u sadašnje uvjete poslovanja. Ove godine, više nego ikada, stavio se fokus na mobilizaciju lokalnog stanovništva i njihovog kretanja unutar vlastitih zemalja. 

Poslovanje AirBnb-a bilo je značajno pogođeno pandemijom u 2020. toliko da su u 8 tjedana izgubili oko 80% prometa. Analizom kretanja korisnika, primijetili su da su korisnici počeli boraviti više u prirodi, u izoliranim kolibama te su komunikaciju i razvoj poslovanja preusmjerili u razvoj iskustava u kolibama i kućama. Tako su donijeli program koji osigurava edukaciju iznajmljivača o uvjetima dezinficiranja i održavanja čistoće te ih poticali na uspostavu bržih interneta i naglašavali to kroz dodavanja obilježja brzog interneta na pojedinačnim stranicama iznajmljivača.

Staycation, video kampanja iz Francuske, proglašena je za najbolji turistički video na svijetu u 2020. Video priča o obitelji koja se sprema na godišnji odmor na Sejšele, ali zbog zabrana putovanja mora ostati u Francuskoj, osvojila je gledatelje i stručni žiri CIFFT-a, natjecanja koje prati video filmove iz područja turizma. U seriji zabavnih videa, predstavljena je Francuska kao destinacija lokalnom stanovništvu koje potiče na istraživanje vlastite države.

#5 Napravite virtualnu turu destinacije ili objekta

U našem zadnjem blogu pisali smo o video trendovima u 2021. godini i najavili veliki trend 360° videa. Ovakav tip video sadržaja ostvaruje čak 46% pregleda cijelog videa, dok običan video, korisnik prekida nakon par sekundi gledanja. Gledatelj ovaj video može gledati svojim mobilnim uređajem i mijenjati gledište slika iz udobnosti svog doma. Privlačnim i zanimljivim pristupom, približava se odredište gledatelju i utječe na donošenje odluke o putovanju. 

Izvori

Nastavite čitati